Menú

Catalá i Vox exhibeixen el seu negacionisme climàtic en el Pla Estratègic de València Sostenible

(València, 20/7/2026) La regidora socialista de l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha denunciat la nova crisi oberta en el govern municipal després que Vox haja rebutjat aprovar el Pla Estratègic de la Fundació València Sostenible, evidenciant les diferències entre els dos socis de govern sobre la manera d’aplicar les seues polítiques de negacionisme climàtic.

L’edil socialista ha advertit que l’enfrontament entre PP i Vox no respon a diferències de fons, sinó únicament a la manera de presentar unes polítiques que estan deteriorant el model de ciutat verda i sostenible i fent perdre oportunitats a València per a adaptar-se al canvi climàtic. Al seu judici, mentre Vox exhibeix obertament el seu rebuig a les polítiques ambientals, el Partit Popular intenta ocultar-lo darrere de discursos que no es corresponen amb la seua gestió.

En aquest sentit, Valía ha assenyalat que “María José Catalá s’enfronta a una nova crisi de govern, en aquest cas una crisi derivada de les discrepàncies entre PP i Vox de com aplicar el negacionisme climàtic. Els dos apliquen el *negacionismo en tots els projectes de les seues regidories, però l’alcaldessa és partidària d’intentar enganyar la ciutadania dient una cosa i fent la contrària i Vox és partidari de reivindicar-ho amb unes formes més brutes, més tosques, però en el fons estan d’acord. Mentre María José Catalá aplica el negacionisme, però vol amagar que ho aplica, Vox ho aplica i vol reivindicar-ho”.

La regidora socialista ha subratllat que la suposada aposta de Catalá per la sostenibilitat és “pura façana”, ja que sempre que ha de triar entre ampliar zones verdes o afavorir el trànsit privat opta pels cotxes. Com a exemple, ha recordat la decisió del govern municipal de descartar un gran corredor verd continu entre el Parc Central i Vara de Quart per a introduir tres carrils de circulació i interseccions que trenquen la continuïtat del jardí previst.

Protecció enfront de la calor

Valía ha recordat a més que aquesta situació coincideix amb la confirmació, per part del Bioparc, que les zones verdes poden registrar fins a 12 graus menys de temperatura respecte al centre urbà, una evidència de la importància d’ampliar els espais verds i els refugis climàtics per a protegir els veïns i veïnes enfront de les onades de calor.

“El tràgic és que estan convertint València en una ciutat cada vegada més hostil per a les persones. María José Catalá cada vegada que té ocasió canvia el verd pels cotxes i a més porta al fet que València perda oportunitats històriques de preparar-se per al futur com una ciutat de preparar-se per al futur com una ciutat d’avantguarda i amb ambició per a ser cada vegada més grisa i més contaminada”, ha lamentat la regidora socialista.

L’edil ha recordat que una de les propostes de la secretària general dels socialistes i candidata a l’Alcaldia, Pilar Bernabé, és precisament crear refugis climàtics reals que permeten a la ciutat combatre l’efecte illa de calor i lluitar contra el canvi climàtic i les repetides onades de calor que ja està patint la ciutat.