Catalá es desentén del disseny de la futura estació d’autobusos
- Elisa Valía denuncia que el Consell de Pérez Llorca segueix amb el projecte, que fins i tot ha pressupostat, sense comptar amb el govern municipal malgrat l’afectació a la ciutat
- “Si no li interessen les coses que passen a la ciutat ni té interés a gestionar València, que s’a part d’una vegada i deixe passe a qui sí que vulga treballar per la ciutat”
(València 7/7/2026) La regidora socialista Elisa Valía ha lamentat la “desídia” i “falta de preocupació” de María José Catalá amb la gestió d’infraestructures clau per a la ciutat. L’edil ha fet referència d’aquesta manera a la situació de l’estació d’autobusos, una dotació que la Generalitat està dissenyant i que fins i tot ha pressupostat en més de 8 milions sense que el govern de Catalá tinga cap coneixement del que pretén desenvolupar el Consell.
“Es consolida la manera de governar de María José Catalá en la qual ella simplement observa com altres persones fan la ciutat i com altres persones prenen les decisions que afecten els veïns i veïnes sense que ella senta el menor interés ni la menor voluntat per decidir i prendre partit en el que ocorre a València. I un dels molts casos que evidencien la seua decisió de passar completament de la ciutat es pot contemplar en la futura estació d’autobusos”, ha manifestat.
Elisa Valía ha indicat que així ho ha confirmat el propi govern de Catalá, que ha reconegut en una resposta als socialistes que no té cap informació nova de la nova estació d’autobusos a pesar que la Generalitat fins i tot ha consignat una quantitat pressupostària per a començar a desenvolupar-la en els pròxims anys.
“Fa mesos que la Generalitat Valenciana va anunciar que estudiaria traslladar l’estació d’autobusos fora del centre o fins i tot fer dos, alguna cosa que afecta la mobilitat de la ciutat, a l’entorn de l’actual estació de tren. Semblaria lògic que l’alcaldessa s’interessara pels plans de la Generalitat que afecten la seua ciutat. Però, en canvi, l’alcaldessa ni té notícies ni pregunta per res, segons el propi govern ens ha contestat per escrit. I mentre la Generalitat fa marxa. Fa marxa perquè ha pressupostat més de 8 milions d’euros per a l’estació d’autobusos de València”, ha assenyalat.
Des del Partit Socialista, exigim a l’alcaldessa de València, a María José Catalá, que es prenga un poc d’interés, que pregunte als seus companys de partit d’una vegada quins són els seus plans. Perquè afecten i molt a la ciutat de la qual és alcaldessa. I li demanem que, si no li interessa i si no té interés ni voluntat de prendre partit en assumptes que afecten i molt a la ciutat de València, que ho diga obertament i que deixe pas, perquè València no es mereix ni es pot permetre una alcaldessa a la qual no li interessa absolutament res del que uns altres volen fer a la seua ciutat”, ha finalitzat.
