Menú

Catalá es desentén de la seguretat a València i deixa 340 places de la Policia Local sense cobrir

  • Borja Santamaría denuncia que el govern del PP segueix sense convocar noves oposicions més enllà de les ofertes d’ocupació pública que va impulsar l’anterior govern progressista
  • “Li exigim que es pose a treballar després de tres anys sense fer res i convoque noves places perquè València puga disposar de més agents per a protegir els barris”

(València 16/4/2026) El regidor socialista Borja Santamaría ha denunciat que l’abandó al qual està sotmetent María José Catalá a la Policia Local durant aquests tres anys està provocant greus problemes per a poder atendre adequadament tots els problemes de convivència que estan sorgint a la ciutat. Santamaría s’ha manifestat en aquests termes després que el govern del PP haja confirmat en una resposta oficial a preguntes dels socialistes que la plantilla de la Policia Local té sense cobrir més de 339 places a març de 2026.

L’edil socialista ha criticat que Catalá alçara un “relat alarmista i injustificat” quan estava en l’oposició a pesar que des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana es van convocar nombroses ofertes d’ocupació pública per a esmenar l’enorme dèficit d’agents que va provocar que l’anterior govern del PP no convocara places durant més de 10 anys.

“Durant el mandat anterior, la senyora Catalá va agitar un problema inexistent amb la seguretat mentre des del Partit Socialista se solucionava l’enorme problema que havia generat 24 anys de gestió del PP, un període en el qual es va deixar sota mínims la plantilla de la Policia Local. Traiem més de 500 places per a cobrir les vacants existents i deixem les bases per a continuar incorporant nous agents, però el PP i de Catalá tornen a ballar-la i, pel seu desistiment de funcions absoluta, ja hi ha quasi 340 places de policia de nou sense cobrir a la ciutat”, ha incidit.

Santamaría ha explicat que el problema de València no és la seguretat ciutadana “sinó la falta de recursos per a atendre adequadament funcions essencials de la policia, com és la policia de barri, el control del botelló, la inspecció d’apartaments turístics o l’ocupació indeguda de voreres o zones per als vianants per vehicles. I tot és responsabilitat de la mala gestió de Catalá i del seu govern, que és incapaç de traure noves convocatòries per a mantindre en un estat òptim la plantilla de la Policia Local”.

El regidor ha revelat que de les 1.977 amb les quals compta la Policia en l’actualitat, 340 estan sense cobrir “i, per tant, són 340 agents menys que estan patrullant els carrers dels barris de la nostra ciutat. Per tot això, des del Partit Socialista, instem la senyora Catalá a actuar amb responsabilitat I posar de manera urgent els processos selectius en la Policia Local de València. La nostra ciutat no es mereix el menyspreu amb el qual tracta a la Policia Local aquest govern sinó una plantilla en perfectes condicions per a atendre tots els problemes que estan patint els barris de la ciutat com els que sacsegen a Orriols, la Malva-rosa, Saïdia, Creu Coberta, Benicalap i molts altres”, ha finalitzat.