Menú

Catalá i Vox boicotegen la regularització de persones migrants

(València, 14/04/2026) El portaveu del Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha denunciat que María José Catalá i Vox estan “boicotejant la regularització de les persones migrants a la ciutat” i els ha exigit que “reforcen el personal d’aquest servei per a poder atendre les persones”.

Sanjuan ha denunciat que Catalá i Vox “no amplien els mitjans del padró per a generar llargues coles i desincentivar que les persones que tenen dret a tindre papers al nostre país puguen exercir eixe dret”. En aquest sentit, ha qualificat la situació de “autèntica vergonya” i ha afirmat que “es podria dir racisme institucional”.

El portaveu socialista ha recordat que l’Ajuntament “ha anat reduint els recursos d’atenció a les persones migrants”. “Primer van llevar l’advocat que assessorava en temes d’immigració per part de l’Ajuntament i ara els obliguen a aguantar cues per a intentar que no puguen complir amb els seus terminis”, ha manifestat.

Per a Sanjuán, “aquesta manera d’actuar vulnera tant els drets fonamentals com les obligacions legals de l’administració pública”. Així, ha assenyalat que “el que hauria de fer qualsevol Ajuntament democràtic és respectar els drets d’aquestes persones, però també complir amb la llei”.

En aquest context, el portaveu socialista ha conclòs que “el boicot que estan fent Partit Popular i Vox a la regularització de les persones migrants de València és un atemptat contra els drets de veïns i veïnes d’aquesta ciutat”.