Menú

Pérez titlla de burla la modificació de PGOU de Catalá i VOX al no limitar els apartaments turístics

  • Els socialista rebutgen la proposta de PP i VOX que obri la porta al fet que s’amplie el nombre d’apartaments turístic a la ciutat

La regidora del Grup Municipal Socialista María Pérez ha titllat de burla la modificació del PGOU que María José Catalá i Vox perquè “no limiten els apartaments turístics malgrat el greu problema que està suposant per al conjunt de la ciutat”.

Des del Partit Socialista sempre hem denunciat que la proposta del govern de la senyora Catalá en modificació del Pla General no limita els apartaments turístics, més aviat obri la porta que s’amplie el seu número en aquelles zones on no s’havia arribat al percentatge que ara estableix”, han afirmat i per això ha avançat que demà la seua formació rebutjarà la proposta en la Comissió d’Urbanisme.

María Pérez ha posat l’accent que PP i Vox “desplacen el problema a altres barris sense solucionar-lo en aquells on ja existeix” i ha manifestat la seua preocupació davant les manifestacions del Govern municipal sobre que no es tancarà cap apartament amb llicència, encara que supere el percentatge que ara estableix la seua normativa”.

Així, ha assenyalat que en els barris del Marítim, Ciutat Vella o Ruzafa “la pressió final sobre l’habitatge és evident i creiem que cal escoltar-los i actuar amb responsabilitat”. “La nostra posició és clara, cap habitatge hauria de convertir-se en apartaments turístics i per això demanem que s’actue sobre els apartaments que no compten amb la compatibilitat urbanística, que són més de 8500 a la ciutat, segons les dades de Visit València”.

Igualment, ha explicat que els socialistes proposen que “una vegada complit el període de 5 anys, les llicències actuals caduquen per a avançar cap a un model de turisme més sostenible”. A més, ha advertit que tota aquesta normativa municipal “es converteix en lletra morta si tenim en compte que el Partit Popular en la Generalitat ha modificat la normativa perquè els lloguers superiors a 11 dies no siguen ni tan sols considerats com a apartaments turístics i ni tan sols hagen de sotmetre’s a aquesta nova normativa municipal”.