Menú

Sanjuan exigeix a Catalá que acate la sentència i deixe de fer paranys en les comissions

El portaveu socialista a València, Borja Sanjuan, ha alertat de les “greus conseqüències” que pot patir l’Ajuntament si María José Catalá insisteix a no acatar la sentència del contenciós administratiu que ha donat la raó a la demanda que van interposar els socialistes contra la composició de les comissions municipals al juliol de 2023.

“Portem més d’un any des que el govern de Catalá va decidir vulnerar els drets de l’oposició, tal com ha reconegut la sentència que ens van notificar ahir, però és que ara la situació és fins i tot més greu perquè el PP ha aprovat una composició que ni tan sols respon a la proporcionalitat del ple. I les conseqüències poden ser enormes si finalment el jutge ens torna a donar la raó perquè podrien quedar anul•lats tots els acords adoptats amb aquesta majoria falsa. De fet, tenim constància que hi ha serveis molt preocupats per si finalment es declara la nul•litat i comencen a sorgir problemes amb expedients aprovats amb majories falses”, ha assenyalat.

Sanjuan, qui ha comparegut en roda de premsa juntament amb Javier Mateo, el signant de la denúncia, ha explicat que la decisió judicial obliga l’Ajuntament a sol•licitar un dictamen al Consell Jurídic Consultiu (CJC) referent a la composició de les comissions com havia sol•licitat el grup socialista. No obstant això, el responsable socialista, ha anunciat que no esperarà al pronunciament del CJC “perquè el PP no és de fiar. No podem continuar esperant que Catalá vulga fer la petició com li ordena el jutge i, per això, hem decidit demanar la nul•litat de l’acord directament i fins i tot estudiar responsabilitats personals de qui està permetent aquest atropellament. Tothom sap que s’estan fent paranys i la primera, Catalá”, ha continuat.

El portaveu socialista ha criticat que Catalá estiga instrumentalitzant l’Ajuntament “per a adaptar-lo a les seues qüestions personals perquè entén que el consistori és un lloc on pot fer el que vulga fins i tot incomplint la llei, com li ha recordat el jutge, que l’acusa d’haver fet un ús arbitrari en la composició de les comissions”, ha dit.

“El contenciós diu coses molt greus sobre l’ajuntament com que s’ha produït una falta de motivació de la reducció de les comissions i que es redueixen significativament les eines de l’oposició per a fiscalitzar al govern. De fet, indica que l’acord de 2023 és mereixedor de ser declarat nul de ple dret perquè incompleix el manifestat pel Constitucional sobre l’exercici de l’oposició municipal”, ha sostingut.

Recurs vergonyós

Sanjuan ha considerat “vergonyós en termes democràtics” que el govern municipal haja decidit recórrer la sentència quan saben que la composició de les comissions vulnera els drets dels regidors de l’oposició. “Només intenten guanyar temps per a veure com solucionen l’embolic que té Catalá amb Vox i els trànsfugues. Per això, han fet aquesta composició, per a guanyar de manera fraudulenta les comissions i intentar reduir el desgast de Catalá. Però el Síndic, el jutge i segur que pròximament ho dirà el CJC, li han recordat a Catalá que ha de complir la llei”, ha insistit.

“El que li demane a Catalá és que acate la sentència, que reconega que el que va fer és il•legal i que li demane ja l’informe al CJC, encara que no tinc cap confiança que ho faça. Per això, insistirem en el Contenciós Administratiu i denunciarem la nova composició perquè el prestigi de l’Ajuntament no pot veure’s arrossegat perquè hi haja gent amb un profund menyspreu als procediments democràtics”, ha finalitzat.