Catalá manté abandonat el solar al costat d’un bloc de cases públiques que porta tres anys tancat
- El PSPV denuncia que l’abandó d’un solar al costat de la plaça de la Reina és el reflex d’una ciutat cada vegada “més bruta i descurada i de la paràlisi de Catalá davant la crisi d’habitatge”
- Rosa Domínguez: «La València de Catalá es resumeix en aquesta cantonada: un solar abandonat enfront d’un edifici d’habitatges públics que porta tres anys tancat»
(València, 4/11/2026) El PSPV-PSOE de València ha denunciat l’estat d’abandó del solar situat a la cantonada dels carrers Corretgeria i Tapineria, en ple cor de Ciutat Vella i a escassos metres de la plaça de la Reina, com a exemple de la falta de manteniment i de gestió del govern de María José Catalá. La vicesecretària general i portaveu dels socialistes de la ciutat de València, Rosa Domínguez, ha assenyalat que aquest enclavament «és la millor fotografia de la València de Catalá: una ciutat bruta, descurada i abandonada, amb un govern municipal que ha renunciat a cuidar els seus barris i que roman paralitzat davant un dels majors problemes de la ciutadania, l’accés a l’habitatge».
Domínguez ha advertit que la situació resulta encara més greu perquè just enfront del solar es troba un edifici d’habitatges públics d’AUMSA que Catalá va rebre acabat quan va arribar a l’Alcaldia i que, tres anys després, continua tancat sense que el govern municipal haja oferit una explicació sobre els motius pels quals aquests habitatges segueixen sense posar-se a la disposició de la ciutadania.
«És difícil trobar una imatge que represente millor el fracàs de la gestió de Catalá. A un costat del carrer, un solar abandonat en un dels llocs més emblemàtics de València. A l’altre, habitatges públics acabats i tancades des de fa tres anys”.
En aquest sentit, Domínguez ha exigit a l’Ajuntament que actue per a garantir la neteja i el manteniment del solar i que explique de manera immediata per què l’edifici d’AUMSA continua tancat, quan té previst posar els habitatges a la disposició de la ciutadania i quina ha impedit fer-ho durant aquests tres anys. La portaveu socialista també ha criticat que Catalá torne a demanar que es desallotge l’acampada pel dret a l’habitatge sense dialogar amb les persones que exigeixen a l’Ajuntament que prenga mesures per a actuar contra la crisi que afecta les famílies valencianes”. “No sols no parla amb ells si no que ha reconegut que no prendrà cap mesura per a actuar sobre el mercat i controlar els preus”, ha apuntat i ha emplaçat a Catalá a “abandonar el sectarisme i aplicar la llei d’habitatge del Govern d’Espanya per a declarar València ciutat tensionada”.
