Menú

El regidor de Policia de Catalá admet que es va anar al gimnàs en ple episodi de fortes pluges

(València, 22/9/2026) El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha denunciat que un dels màxims responsables d’Emergències de la ciutat es trobava en el gimnàs mentre es produïen els episodis de tempestes torrencials que van negar València la setmana passada. Així ho ha confirmat el propi regidor de Policia de Catalá en la comissió del ple que s’ha celebrat aquest matí, on ha reconegut que es va anar al gimnàs “perquè encara no estava plovent”.

Per a Sanjuan aquesta actitud demostra la negligent gestió del Catalá durant l’avís taronja per fortes pluges, ja que tampoc va convocar el CECOPAL, l’organisme municipal per a coordinar les decisions en matèria d’emergències, fins a passades les 22 hores, quan les precipitacions ja havien sacsejat la ciutat. “Com ja avancem en el Debat de l’Estat de la Ciutat, un dels màxims responsables d’Emergències de la ciutat de València es trobava en el gimnàs mentre es produïen els episodis de tempestes de la setmana passada. Hui el propi regidor de Policia ha reconegut en la comissió del ple que efectivament era així i el motiu que ha donat és molt preocupant perquè demostra que no van aprendre res de la dana. Ha dit que estava en el gimnàs en comptes d’en el seu lloc de treball perquè encara no estava plovent”, ha afirmat.

El portaveu socialista ha considerat especialment preocupant que un responsable d’Emergències valore la seua presència en el lloc de treball únicament en funció de si en eixe moment està plovent o no. “Els valencians i valencianes estem absolutament desprotegits amb el govern del Partit Popular. Un responsable d’emergències que prefereix estar en el gimnàs en una situació com aquesta és una persona que hauria de posar el seu càrrec a la disposició de la ciutat des d’aquest mateix moment”, ha reclamat.

Sanjuan, després que el regidor admetera el seu desistiment de funcions, ha exigit responsabilitats polítiques per una situació que, al seu judici, evidència la falta de gestió i de previsió del govern de Catalá. “Els responsables municipals d’Emergències han d’estar plenament preparats i disponibles no sols quan la ciutat ja està patint episodis meteorològics adversos sinó molt abans perquè són els encarregats d’establir tots els mecanismes de prevenció”, ha assenyalat.

El responsable socialista ha exigit a Catalá que assumisca d’una vegada la seua responsabilitat en la gestió de les emergències així com la necessitat que tot el seu govern active els mecanismes de prevenció amb la suficient antelació i no com va fer el seu regidor de Policia en l’últim episodi de pluges.