Catalá deixa a la Policia Local sense contracte per a reparar els seus vehicles
- Borja Santamaría denuncia que el govern del PP i Vox manté paralitzada la proposta socialista per a signar un contracte marc de manteniment des de fa més d’un any
- “És un nou exemple de caos i de falta de gestió del govern de Catalá, que s’ha vist obligada a abonar 55 factures per reparacions sense un marc legal que minimitze el cost”
(València, XX/XX/2026) El regidor socialista de l’Ajuntament de València Borja Santamaría ha denunciat que el govern de María José Catalá manté a la Policia Local sense contracte per al manteniment i la reparació dels seus vehicles més d’un any després que el Grup Municipal Socialista reclamara una solució. Aquesta nova mostra de falta de gestió obliga l’Ajuntament a continuar pagant les reparacions de la flota mitjançant factures fora de contracte, “un exemple més del caos organitzatiu” que afecta la Policia Local des de l’arribada del PP al govern municipal.
Santamaría ha advertit que la situació de la Policia Local és conseqüència directa de l’absència de lideratge i de la paràlisi del govern de Catalá. “Comencem per un clàssic de les excuses que usa l’Ajuntament de Catalá cada vegada que els exigim que solucionen els problemes de la ciutat: que continuaran treballant. Una afirmació que sempre acaba igual, sense que facen absolutament res. Doncs bé, en aquesta ocasió afecta al contracte de manteniment i reparació de vehicles de la Policia Local. Els fets, a l’abril de 2025 el Grup Municipal Socialista va impulsar una moció perquè la Policia Local tinga d’una vegada per sempre un acord marc de manteniment dels seus vehicles. Més d’un any després el Govern de Catalá diu literalment que l’expedient es troba en revisió i estudi. 15 mesos estudiant-ho, sense data, sense compromís”.
L’edil socialista ha recordat que la falta de planificació està afectant tant l’organització interna del cos com a la capacitat de l’Ajuntament per a respondre als problemes de convivència que es multipliquen en els barris. L’absència d’una direcció clara, amb un regidor que compatibilitza la Policia Local amb l’àrea de Mobilitat, està provocant una deterioració continuada del servei i una gestió marcada per la “improvisació i la falta de decisions”.
La situació del contracte de manteniment dels vehicles reflecteix, segons el parer del PSPV, eixa mateixa desorganització. Un servei essencial per a garantir que la flota policial puga desenvolupar amb normalitat les seues funcions continua sense regularitzar-se més d’un any després que el govern municipal reconeguera la necessitat de licitar un acord marc.
Caos en la gestió
Santamaría ha subratllat que, mentre el govern de Catalá manté paralitzat l’expedient, l’Ajuntament continua abonant les reparacions mitjançant pagaments fora de contracte. “I mentrestant Com es paguen les reparacions? Per 55 pagaments fora de contracte, des d’octubre del 24 quasi 339.000 euros sense contracte en vigor. Això no és paperassa, és la prova que la Policia Local no té qui la dirigisca. Ara sense contracte perquè els cotxes puguen patrullar”.
El regidor socialista ha assenyalat que aquest nou episodi evidencia que el problema de la Policia Local no respon a fets aïllats, sinó a una gestió incapaç de planificar i garantir el funcionament ordinari d’un servei públic essencial. “No pot haver-hi una Policia Local eficaç si el govern de Catalá és incapaç fins i tot d’assegurar el manteniment dels vehicles amb els quals els agents han de prestar servei tots els dies”, ha finalitzat. Per això, el Grup Municipal Socialista ha exigit al govern municipal que desbloquege de manera immediata el contracte de manteniment de la flota policial i pose fi a una situació que reflecteix la “falta de gestió, la improvisació i l’abandó amb el qual el PP està dirigint la Policia Local, mentre els problemes de convivència continuen augmentant en els barris sense una resposta adequada per part de l’Ajuntament”.
