Menú

Bernabé exigeix a Catalá que escolte els veïns i retire el seu patracol de 30 altures de la Marina

(València 11/2/2026) La secretària general dels socialistes a València, Pilar Bernabé, ha lamentat que María José Catalá continue posant-se en contra dels veïns i veïnes de València després que des del seu govern s’haja sostingut que la veu de les associacions veïnals no és majoritària. Bernabé s’ha referit d’aquesta manera a les declaracions realitzades pel regidor de Catalá després de reunir-se amb associacions de veïns del Marítim que pretenien traslladar-li la seua oposició rotunda al projecte del PP d’alçar una torre de més de 100 metres en la Marina.

“No acabe d’entendre res. Primer, no sé per què tenim una alcaldessa que no té opinió, no té criteri, no ix, no dona la cara i no li explica als veïns quin és el projecte de ciutat que té. En realitat, entenc que no ho faça perquè no té projecte, però que envie a un regidor a insultar a les associacions de veïns és injustificable. No entenc eixa manera de fer política. De fet, represente exactament el contrari i per això vaig manifestar el meu rebuig a aquest projecte en atenció a l’opinió dels veïns i veïnes del Marítim en el passat consell d’administració del Port”, ha manifestat.

La secretària general dels socialistes, que ha qualificat de “patracol” el macrohotel que està impulsant el govern de Catalá en la Marina, ha assegurat “que una infraestructura d’aquest tipus no és pròpia de 2026 ni atén de cap manera les necessitats que té hui el barri, que està saturat d’apartaments turístics, que té una pressió turística enorme i que, per tant, del que s’ha de preocupar aquest ajuntament i al que s’hauria de destinar aquesta parcel·la és a proporcionar més dotacions ciutadanes als barris del Marítim”, ha incidit.

En aquest sentit, ha assenyalat la falta de criteri del govern del PP i Vox a l’Ajuntament de València que s’està manifestant amb el desenvolupament de projectes en contra de l’opinió dels veïns i veïnes de la ciutat. I ha posat d’exemple el Corredor Verd, on Catalá ha proposat una autovia urbana per on els veïns reclamen una gran zona enjardinada.

“Aquest enfrontament el veiem en la Marina i també en el bulevard García Lorca, on l’alcaldessa de València, una altra vegada en contra de la voluntat dels veïns, que han arreplegat 50.000 signatures, insisteix a omplir de cotxes i contaminació el que ara són les vies del tren. Estem parlant en dos grans projectes en els quals, per cert, el Govern d’Espanya és present i intervé i nosaltres sí que atendrem la voluntat de la majoria dels ciutadans i de les ciutadanes”, ha dit.

“Nosaltres sí que escoltarem els ciutadans i les ciutadanes i seran igual els vetos. El Govern d’Espanya sempre escoltarà la ciutadania i estarà al costat de les veïnes i dels veïns. I mentre jo siga de delegada del Govern m’encarregaré que tothom ho sàpia i la primera, la senyora Catalá”, ha finalitzat.