El Consell de Pérez Llorca eleva el deute amb l’Ajuntament fins als 160 milions d’euros
- Borja Sanjuan denuncia que Catalá es nega a reclamar al president del seu partit els impagaments que afecten col·legis, instituts, habitatge i serveis socials
- “És una vergonya que el principal morós que tinguem els veïns de València siga la Generalitat del PP i que Catalá ni tan sols siga capaç de dir-li res a Pérez Llorca”
(València 8/1/2026) El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha criticat que María José Catalá no li exigira ahir a Pérez Llorca els més de 160 milions d’euros que el seu Consell li deu a la ciutat de València. Sanjuan ha posat l’accent que els dos dirigents del Partit Popular van tractar de tapar la seua calamitosa gestió amb els fons de Sorolla en la seua trobada a la casa consistorial, però van evitar tractar el milionari deute que manté la Generalitat amb l’Ajuntament.
“Ahir el president Pérez Lorca es va reunir amb l’alcaldessa María José Catalá i més enllà de la foto no ha transcendit que l’alcaldessa de València li reclamara els més de 160 milions d’euros que la Generalitat li deu a la ciutat. Més de 40 milions d’euros a l’EMT per ajudes al transport públic i més de 120 milions d’euros en inversions com, per exemple, col·legis o transferències corrents de la Generalitat. És vergonyós que el principal morós que tinguem els veïns i veïnes de la ciutat actualment siga la Generalitat”, ha manifestat.
Per a Sanjuan, Catalá hauria de dedicar-se “a fer el seu treball i no solament a convertir l’Ajuntament en un espai per a recepcionar a altres líders del Partit Popular. El que hauria de fer d’una vegada per sempre és exercir el càrrec i reclamar-li els 160 milions d’euros que deu a la ciutat immediatament i no continuar amagant-se”, ha continuat.
I és que, mancant la liquidació del pressupost municipal, el Consell de Pérez Llorca té pendents transferències a l’Ajuntament de València per més de 122 milions d’euros d’una previsió inicial de 138. Entre els pagaments pendents figuren el conveni de Serveis Socials, del qual no s’han abonat encara 27 milions, la subvenció al transport, de la qual no s’havia ingressat ni un sol euro dels 13,6 milions d’euros pressupostats a novembre de 2025 o els 2,3 milions d’euros per als col·legis municipals i 1,2 milions d’ajuda per a habitatge.
Igualment, la Generalitat deu a l’Ajuntament 700.000 euros de la Capitalitat Verda, 1,7 milions del Conveni Cabanyal-Canyamelar i més de 51 milions del Pla Edificant tant corresponent als IES com als CEIP.
40 milions de l’EMT
Igualment, Sanjuan ha recordat que als 122’4 milions d’euros que deu el Consell de Pérez Llorca cal sumar-los els impagaments de l’Autoritat del Transport Metropolitana a l’EMT pels descomptes del transport i que ascendeixen a 40 milions d’euros més. “Estem davant un altre deute d’una administració del PP que Catalá s’ha negat a reclamar a Pérez Llorca pel mer fet que és el president del seu partit. I és que a Catalá no li importa perjudicar els interessos dels valencians i valencianes pels seus interessos partidistes”, ha finalitzat.
