Menú

Els socialistes exigeixen un informe municipal que aclarisca la despesa dels serveis públics en Falles

(València 26/3/2026) El portaveu socialista, Borja Sanjuan, ha anunciat que exigirà en el pròxim ple que l’Ajuntament de València elabore un informe sobre quants diners es gasta el consistori en els serveis públics durant les Falles a conseqüència de l’increment exponencial de turisme que registra la ciutat.

Sanjuan ha indicat que la petició es cursarà directament en el ple després que el govern de Catalá descartara facilitar la informació en la passada comissió d’Hisenda. “La regidora d’Hisenda del Partit Popular s’ha negat a facilitar quina és la xifra de diners públics que es gasta l’Ajuntament de València en Falles i això només pot ser per dos motius. La primera, que la regidoria d’Hisenda no sàpia els diners que es gasta l’Ajuntament, la qual cosa seria greu. I la segona, que el PP estiga ocultant el que ens costen als valencians i valencianes les Falles per a evitar que eixa xifra es tinga en compte dins del debat de la taxa turística”, ha afirmat.

Per al responsable socialista, el govern de Catalá està “arrossegant els peus” per a no aplicar una taxa que ja apliquen la majoria de ciutats espanyoles i europees i que la reclamen fins a empresaris de referència de la ciutat com és Juan Roig enfront del negacionisme del Partit Popular.

“Ja no són capaços de dir-li als veïns i veïnes que els visitants no han de contribuir i intenten ocultar què s’està gastant dels nostres impostos perquè la gent deixe de reclamar una taxa que és inajornable i necessària. Per això, exigirem en el següent ple de l’Ajuntament que s’elabore un informe de quin és el cost en diners públics que comporten les Falles i altres celebracions extraordinàries a la ciutat de València perquè eixe cost siga assumit per una futura taxa”, ha incidit.

El portaveu socialista ha recordat que va ser el Partit Popular de Mazón, amb el vot de Catalá, el que va derogar la taxa turística que va aprovar el govern de Ximo Puig i que permetia als municipis aplicar de manera voluntària una taxa turística. En aquest sentit, ha retret al govern municipal del PP i de Vox que continue ajornant l’aplicació d’una taxa que compta amb un suport majoritari entre els veïns i veïnes de la ciutat mentrestant, d’altra banda, aplica una política de barra lliure als apartaments turístics i als hotels en tota la ciutat amb una normativa que permet que s’òbriguen més de 5.400 pisos turístics en els barris.