Els socialistes insten a Catalá a retirar la promoció de balcons privats des de Visit València
Mateo denuncia que l’Ajuntament oculta la publicitat d’aquests balcons i solo l’ofereixen la versió en anglés després de la primera denúncia dels socialistes en el passat ple
“Vam comprovar de nou la hipocresia del govern del PP que, d’una banda, anuncia que tancarà balcons privats i, per un altre, ven tiquets directament a més de 100 euros”
(València 2/3/2026) El regidor socialista Javier Mateo ha denunciat l’esperpent que està protagonitzant el govern de María José Catalá en anunciar d’una banda que tancarà els balcons en la plaça de l’Ajuntamentper a veure la ‘mascletà’ mentrestant, d’altra banda, els comercialitza a través de la web de la fundaciómunicipal Visit València amb preus que superen ambescreix els 100 euros i ha instat l’Ajuntament a retirar aquesta promoció immediatament. Ho fa, ha apuntat, de manera encoberta, ja que ha retirat la publicació en la web convencional i tan sols els promociona a través de la versió en anglés de la web.
“Estem davant una mostra més de la hipocresia del govern de Catalá, està vegada en relació amb els balcons que comercialitzen empreses irregularment en la plaça per a veure la mascletà. Mentre es vanen del tancament de balcons privats al·legant motius de seguretat, aquest mateix ajuntament des del compte de Visit València, la que promociona el turisme a la ciutat, ven tiquets amb experiències gastronòmiques des de terrasses d’alguns dels edificis que envolten la plaça”, ha apuntat.
El regidor socialista, a més, ha insistit que algunes de les terrasses i balcons que està promocionant el propi Ajuntament a través de Visit València “ni tan sols tenen llicència per a prestar servei i estar oberts perquè fins i tot l’Ajuntament ha decretat una ordre de tancament. És a dir, aquest Ajuntament promociona la compra i el negoci privat d’espais que manquen de llicència i amb els quals aquest mateix Ajuntament manté litigis per al seu tancament i d’uns altres que no consta que disposen d’autorització per a poder comercialitzar l’accés públic”, ha continuat.
Mateo, igualment, ha incidit en l’intent d’ocultar aquesta promoció directa des d’una fundació municipal. “Per si no fora prou, el que han fet després que denunciàrem aquesta situació en el ple, en lloc de solucionar-lo, la qual cosa han fet és amagar aquesta promoció en la web en espanyol, però deixar-la en la versió en anglés perquè així els turistes puguen continuar comprant entrades d’espais que aquest Ajuntament hauria de tancar. Queda clar que per a María José Catalá i el Partit Popular primer és el negoci i després la seguretat”, ha finalitzat.
