Catalá només ha executat un 20% de les inversions en habitatge i un 15% en mobilitat

- Borja Sanjuan lamenta la incapacitat del govern del PP i Vox per a gestionar els recursos que han de resoldre dos dels majors problemes que estan patint els valencians
- “Catalá només té dos projectes per a aquestes àrees: en habitatge que guanye molts diners qui especula i en mobilitat, que torne el cotxe a costa de no fer inversions en transport públic”
El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha denunciat la baixa execució del pressupost municipal durant el present exercici i ha assenyalat directament a María José Catalá com la principal responsable de la paràlisi que pateix la ciutat. Sanjuán ha explicat que la falta d’execució pressupostària reflecteix la incapacitat de gestió de l’actual govern del PP, que està deixant sense desenvolupar projectes i inversions fonamentals per a millorar la vida dels valencians i valencianes. Segons ha indicat, la situació afecta especialment a dos àmbits clau: l’habitatge i la mobilitat, que travessen un moment crític.
“Qualsevol veí i veïna de València sap que dues dels grans problemes que té aquesta ciutat són l’habitatge i la mobilitat i paradoxalment quan revises l’execució pressupostària del Govern de Catalá són dos de les àrees on pitjor s’està executant el pressupost i menys inversions s’estan fent. En el cas d’habitatge solament s’han gastat 2 de cada 10 euros, però és que en el cas de mobilitat solament s’ha gastat 1,5 de cada 10”, ha destacat.
Així, segons les dades facilitades pel propi govern municipal, en habitatge s’han executat a penes 8,3 milions dels 41,1 pressupostats, un 20,24%, mentre que en mobilitat, la xifra és fins i tot menor perquè tan sols s’han executat 7,3 milions dels 48,6 pressupostats, un 15,12%.
Aquestes xifres “ridícules” d’execució, ha explicat, “demostren que la senyora Catalá solament té dos projectes per a aquestes àrees: en habitatge que guanye molts diners qui especula i en mobilitat que torne al cotxe a costa de no fer cap inversió en transport públic”.
En matèria d’habitatge, el portaveu socialista ha recordat que València està registrant rècord en els preus de lloguer, amb creixements superiors als de la resta de capitals espanyoles, sense que el govern de *Catala haja impulsat cap mesura eficaç per a frenar l’escalada del lloguer ni per a augmentar l’oferta pública. En lloc d’això, ha incidit, “està regalant sòl públic on es podrien construir centenars d’habitatges públics als promotors perquè facen negoci”. Ha subratllat que l’alcaldessa “va prometre solucions, però l’única cosa que ha fet és mirar cap a un altre costat mentre els veïns i veïnes es veuen expulsats dels seus barris per culpa de la crisi de l’habitatge que estan provocant les polítiques del PP i Vox”.
Respecte a la mobilitat, Sanjuan ha alertat que la política del govern municipal està provocant més cotxes, més embossos i més contaminació, i ha advertit que la ciutat “ha perdut el rumb cap a un model sostenible”. Considera que la decisió de revertir mesures que fomentaven el transport públic i la mobilitat activa “ha retornat a València al passat i està empitjorant la qualitat de vida dels veïns i veïnes”.
“El problema no és la falta de recursos, sinó la falta de gestió. Les dades d’execució pressupostària demostren que Catalá no està complint amb la seua obligació d’invertir en el que realment importa als valencians i valencianes. És Catalá la que ha de rendir comptes per una situació que frena el desenvolupament de la nostra ciutat”, ha subratllat Sanjuan. Des del Grup Municipal Socialista s’ha exigit a l’equip de govern del PP que rendisca comptes públicament sobre el grau d’execució de les inversions compromeses i que rectifique la seua política de paràlisi, especialment en habitatge i mobilitat, “perquè València no pot permetre’s un altre any perdut per la falta de gestió de Catalá”.