Sanjuan exigeix a Catalá que paralitze les obres d’uns apartaments turístics sobre zones comunes

El portaveu socialista anuncia una moció perquè l’Ajuntament reclame l’autorització de la comunitat de propietaris abans de concedir llicencia
Denúncia “un dels exemples més flagrants d’especulació urbanística de la ciutat” després de comprovar com una empresa ha obert forats per a crear patis per als apartaments
El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha exigit a María José Catalá la paralització immediata de les obres que està desenvolupant una empresa en els baixos de diversos blocs del carrer Poeta Mas i Ros per a construir apartaments turístics. Sanjuan, a més, ha anunciat que el Grup Municipal Socialista presentarà una moció a la pròxima comissió d’Urbanisme perquè l’Ajuntament exigisca, abans de concedir llicència d’obres, tots els permisos així com l’autorització expressa de la comunitat de propietaris.
El responsable socialista s’ha manifestat en aquests termes després de comprovar de la mà dels veïns afectats que l’empresa que construeix ha obert forats de gran grandària en les zones comunes per a donar llum als apartaments.
“Volem denunciar un dels exemples més flagrants d’especulació urbanística contra els veïns i veïnes que s’està produint a la ciutat de València. Ací una empresa ha comprat tots els baixos turístics d’una finca i no solament els està transformant en apartaments sinó que, per a fer-ho, està obrint celoberts, terrasses, baix de les finestres dels veïns i en zones comunitàries. És a dir, directament hi ha veïns que estan veient com a la terrassa que tenien enfront de les seues finestres s’estan obrint buits, s’estan obrint forats, per a poder vendre eixe apartament turístic amb terrassa”, ha dit.
Aquesta situació, ha explicat Sanjuan, s’ha produït perquè l’Ajuntament no comprova que l’empresa dispose de l’autorització de la comunitat abans de començar les obres, que els treballs per als quals han demanat llicència es facen de manera legal o, com ocorre en aquest cas, s’estiguen fent sobre zones comunes.
Per això, ha anunciat, “exigirem com a grup socialista en la següent comissió d’Urbanisme que eixes obres, abans d’autoritzar-se, abans de legalitzar-se, compten amb eixos permisos previs i siguen comprovats per l’ajuntament, perquè en cas contrari passa el que està passant ací”, ha dit en referència al fet que els veïns i veïnes estan sols defensant-se de l’especulació d’una empresa. “Són els veïns i veïnes els que han d’acudir als tribunals simplement per a restablir la legalitat, per a defensar que les seues cases no són hotels i que no tenen per què conviure amb unes obres que, a més de perilloses, convertiran en invivibles els seus propis patis”, ha dit.
“El que està passant a València és una absoluta vergonya, manar a la gent a haver de defensar-se a si mateixa per a evitar que li tiren dels seus barris. Probablement, el que cal dir com a ciutat és que, posats al fet que es vaja algú, els que s’han d’anar són els especuladors. Abans que es vagen els veïns, que es vagen ells”, ha finalitzat.